13 Haziran 2016

Pendik - Kurtdoğmuş Köyü Bisiklet Turu

Merhaba Bisiklet Yolculuğu okurları,

Bugün şehrin stresinden ve gürültüsünden kaçmak için Pendik’te esnaflık yapan bisiklet sevdalısı, Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavir Ahmet Abi ile düştük yollara…

Rotamız Pendik Çarşıdan hareketle Pendik’in kuzeyinde bulunan ve ilçe merkezine 26 km. uzaklıktaki Kurtdoğmuş Köyüne olacak. Tur planını birkaç gün öncesinden gerçekleştirmiştik. Buluşma yerimizde Pendik Sahildeki eski lale çay bahçesinin bulunduğu alandı. Ahmet Abi buluşma noktasına evden (Velibaba) çıkıp gelmiş. Bende çarşıdaki bisikletimi hazırlayıp buluşma noktasında Ahmet Abiyi bekledim.

Ahmet abi geldikten sonra (11:20) hiç vakit kaybetmeden yola koyulduk. Sahil yolunu takip ederek Kaynarca’dan mahalle aralarına daldık. Kaynarca Fevzi Çakmak Mahallesindeki E-5 alt geçidini kullanarak 20-25 km hızla Çamçeşme Mahallesi ve oradan da Kavakpınar Mahallesi Tepebaşına ulaştık. Yolumuz uzundu o yüzden molayı pek erken verme taraftarı değildik.

Kavakpınar’ı da geçtikten sonra Ramazanoğlu Mahallesine inişteki yokuştan bisikletlerimizi saldık. O noktaya kadar olan yorgunluğumuzu yokuş inerken atmıştık fakat bizi Botaş’ın önündeki o uzun yokuş deyimi yerindeyse duman etti.

Nihayet 1 km. uzunluğundaki o yokuşu bitirdik ve Sanayi Mahallesi sınırları içine geçtiğimizde bir ağacın gölgesinde ilk molamızı verdik. Çoğunluğu yerleşim yeri olan ve araç trafiğinin bulunduğu 8 km.’lik ilk etabı 40 dakika gibi bir sürede tamamladık.

5-10 dakikalık bir soluklanmanın ardından Ahmet abi ile tekrar yola koyulduk. Yolumuzun bu etabı arkamızda kalan kısma göre daha düz ve keyifliydi. Fakat yol aldığımız cadde yoğun Ankara Caddesine alternatif olduğu için tırların ve kamyonların sıkça kullandığı bir yoldu. Neyse ki dikkatli bir şekilde yolumuza devam edip Kurtköy Mahallesi sınırlarına ulaştık. Kurtdoğmuş Köyüne yapacağımız turun rotasını daha önceden Sabiha Gökçen Havalimanı Kavşağı üzerinden yapalım demiştik. Öyle de oldu. Sabiha Gökçen Havalimanı kavşağına geçiş için kestirme bir yol bulduk ve Tem bağlantı yolunun üstünden geçerek Orhanlı Gişeler istikametine doğru pedalladık. Burada da bizi uzunca bir rampa bekliyordu.

1.3 km.’lik rampanın ortasında daha fazla dayanamayarak ikinci molamızı 14. Km’de verdik. Burada da 5-10 dakika soluklandıktan sonra rampanın bitiminde karşımızda Orhanlı Tem Gişeleri göründü. Tatlı bir yokuş inişinden sonra gişelerin sağından Formula Yoluna çıkan bağlantı yolunu takip ederek Kurtdoğmuş Köyü yol ayrımına ulaştık.

Kurtdoğmuş Köyü yolu gidiş-geliş iki şeritli bir yoldu. Ana yoldan girdikten sonra giriş kısmı biraz düz ve ilerisinde yine bir rampa başlıyor. Rampanın başında yine bir duraksadık ve ağır ağır rampaya sardık kendimizi ve bisikletlerimizi…

Tam rampa bitti derken dörtyol ağzında bizi bekleyen bir sürpriz vardı. Köyler bölgesinin en korkulur ve çekilmez tarafı ise buralara bırakılan sahipsiz köpeklerdi. Sayısı binleri bulan bu sahipsiz köpekler açlık hissinin verdiği güdülerle bazen saldırgan olabiliyorlar. Tam dörtyol olan kısmı geçiyorduk ki köpeklerden biri hemen havlamaya başladı. Onun havladığını gören diğer köpeklerde ona eşlik ederek bir anda hemen arkamda kalan Ahmet abinin etrafını sardılar. Neyse ki ben ve Ahmet abi köpeklerden korkmuyorduk. İlk şokun ardından bisikletlerimizi durdurduk ve sakince köpeklerin dağılmasını bekledik. O anda arkamızdan bir bisikletli daha geliyormuş. Köpekler bizimle uğraşırken o da aradan transit geçerek bizi arkada bıraktı. Derken köpekler biraz sakinleşince yola devam ettik. Az ileride iniş yapacağımız rampanın başında bizi transit geçen bisikletli abimiz (Özkan Abi) muhteşem manzaranın fotoğrafını çekiyordu.

Yanından geçerken durduk ve biraz sohbet muhabbet derken takıldık peşine… Özkan Abi’de sürekli bisiklete binen bir abimizmiş. Her hafta köyler bölgesine düzenli tur yaptığını ve aktif bir bisiklet gruplarının olduğunu öğrendik. Araç trafiğinin çok seyrek olduğu inişli çıkışlı köy yolunda üç kişi keyifli bir şekilde yolculuk yapıyorduk. Bu arada muhteşem manzaraların olduğu noktalarda durup durup bol bol fotoğraf ve video çektik.

Nihayet hedefimiz olan Kurtdoğmuş Köyünün girişindeki, köyün adının yazdığı tabelaya ulaştık. Burada da birkaç fotoğraf ve video çektikten sonra köy meydanına pedal bastık. Yaklaşık 2,5-3 saat süren turumuzda 26,5 km yolu geride bırakmıştık.

Yol yorgunluğumuzu ve bitkinliğimizi atmak için köy kahvehanesine attık kendimizi… 7-8 bardak çayı devirdikten sonra yaklaşık 40-45 dakika dinlendiğimiz köy kahvehanesinden ayrılıp Ömerli Barajının kenarına indik. Muhteşem baraj manzarası eşliğinde yine bol bol fotoğraf ve video çektikten sonra köye giderek aç karnımızı doyurduk.

Eve dönüşümüzü ise Ballıca Köyü tarafından yaparak Okan Üniversitesi önünden Formula 1 yoluna bağlanarak yine aynı rota üzerinden gerçekleştirdik.